Πώς να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας για τις μηχανές αναζήτησης.

24/07/2020Πώς να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας για τις μηχανές αναζήτησης.

Η ιστοσελίδας σας είναι η απεικόνιση της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο. Είτε διατηρείτε μια τοπική επιχείρηση είτε ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου είτε οποιαδήποτε άλλη μικρή ή μεγάλη επιχείρηση, το μεγαλύτερο μέρος της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας θα δημιουργηθεί από οργανικές αναζητήσεις σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να σχεδιάσετε τον ιστότοπό σας έχοντας κατά νου το SEO (Search Engine Optimization).



Τι είναι όμως SEO;

Με απλά λόγια, το Search Engine Optimization (SEO) ή όπως λέγεται ελληνιστί η Βελτιστοποίηση (λέξεων κλειδιών) για μηχανές αναζήτησης είναι η διαδικασία πραγματοποίησης αλλαγών στο σχεδιασμό και το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας, με σκοπό την εμφάνισή της στις μηχανές αναζήτησης. Βελτιστοποιώντας τον ιστότοπό σας για τις μηχανές αναζήτησης, αυξάνετε τη διαδικτυακή προβολή σας μέσω των οργανικών ή μη πληρωμένων αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.

Ανεξάρτητα από το πόσο ωραίο design έχει η ιστοσελίδα σας, εάν δεν έχει επισκεψιμότητα, αργά ή γρήγορα – ψάχνοντας να βρείτε τι φταίει, και πιθανόν θα οδηγηθείτε στον ανασχεδιασμό της, σπαταλώντας χρόνο, προσπάθεια και χρήματα, με τον κίνδυνο να βρεθείτε και πάλι σε αδιέξοδο.

Ποια είναι η λύση; Να σχεδιάσετε τον ιστότοπό σας με γνώμονα το SEO! Ο ιστότοπός σας πρέπει να είναι μια "πλατφόρμα μάρκετινγκ" που να μετατρέπει τους δυνητικούς πελάτες σε πωλήσεις. Δεν μπορείτε να λάβετε δυνητικούς πελάτες ή πωλήσεις από τον ιστότοπό σας, εάν αυτός δεν έχει επισκεψιμότητα.


Πότε ένας ιστότοπος είναι SEO friendly;

SEO friendly είναι ένας ιστότοπος που έχει εφαρμόσει τεχνικές SEO που διευκολύνουν τους ανιχνευτές (crawlers) των μηχανών αναζήτησης να εξερευνήσουν και να διαβάσουν όλες τις σελίδες του, έτσι ώστε να μπορούν να αξιολογούν, να ευρετηριάζουν και να τις ταξινομούν ανάλογα με την αξία που δίνουν στους χρήστες.


Γιατί η βελτιστοποίηση του SEO της ιστοσελίδας σας είναι ζωτικής σημασίας για την online προβολή της επιχείρησή σας;

Όσο περισσότερο SEO friendly είναι ο ιστότοπός σας, τόσο περισσότερη προσοχή θα λάβει από τις μηχανές αναζήτησης και παράλληλα τόσο υψηλότερη θέση εμφάνισης θα έχει σε αυτές. Είναι σημαντικό οι χρήστες να βλέπουν την επιχείρησή σας όταν εισάγουν λέξεις-κλειδιά αναζήτησης που σχετίζονται με αυτήν.

Όσο αυξάνονται οι πιθανότητες η ιστοσελίδα σας να εμφανιστεί στους χρήστες, τόσο πιο πιθανό είναι να κάνουν κλικ στο σύνδεσμο που τους στέλνει στη σελίδα προορισμού σας.

Η επισκεψιμότητα αυτού του τύπου αποδεικνύεται συχνά πολύ πιο ισχυρή και πολύτιμη από την πληρωμένη διαφήμιση, όπως η πληρωμή ανά κλικ ή οι διαφημίσεις banner. Σκεφτείτε ότι, σύμφωνα με αξιόπιστες έρευνες, τουλάχιστον το 64% της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας προέρχεται από προσπάθειες SEO, που αναφέρονται ως «οργανική» επισκεψιμότητα. Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι τα άτομα που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας λόγω οργανικών ενεργειών, τείνουν να έχουν υψηλότερη αξία ζωής, δηλαδή να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα από εκείνα που εισέρχονται μέσω πληρωμένων διαφημίσεων.

Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι λιγότερο από το 5 τοις εκατό των ατόμων που κάνουν μια αναζήτηση πηγαίνουν πέρα από την πρώτη σελίδα μιας αναζήτησης Google. Συγκεκριμένα έχει μελετηθεί ότι 67% των κλικ από χρήστες πηγαίνει στα πρώτα πέντε αποτελέσματα, με το αποτέλεσμα που εμφανίζεται στην πρώτη θέση των αποτελεσμάτων αναζήτησης να λαμβάνει πάνω από το 30% των κλικ.

Σκεφτείτε απλά! Είναι πιο πιθανό ένας χρήστης να εμπιστευτεί μια επιχείρηση που τρέχει διαφημίσεις και στην ουσία τον "αναγκάζει" να δει το διαφημιστικό της μήνυμα ή είναι πιο πιθανό να εμπιστευτεί μια επιχείρηση που συνιστάται "φυσικά" από τη Google ως ένα από τα κορυφαία αποτελέσματα για αυτό που αναζητεί;

Πώς όμως θα τραβήξετε την προσοχή της Google και θα διεκδικήσετε μια θέση στα κορυφαία αποτελέσματα; Ευτυχώς υπάρχουν μερικές αρκετά εύκολες διορθώσεις που μπορείτε να εφαρμόσετε έτσι ώστε να κάνετε την ιστοσελίδα σας φιλική προς το Google.


Βασικά στοιχεία SEO: Κάντε το Google ευτυχισμένο!

Εάν κάνετε μια αναδρομή στο παρελθόν και δείτε το περιεχόμενο των πρώτων ιστοσελίδων, θα δείτε ότι περιλάμβαναν απλώς μια μεγάλη λίστα λέξεων που σχετίζονταν με τη δραστηριότητα της εκάστοτε επιχείρησης, στο κάτω μέρος της αρχικής τους σελίδας. Στις μέρες μας το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας είναι πολύ πιο πλούσιο και έχει μεγαλύτερη σημασία για τις μηχανές αναζήτησης!


Δημιουργήστε πλούσιο και ποιοτικό περιεχόμενο

Το μάρκετινγκ περιεχομένου μπορεί να είναι μια εξαιρετική προσέγγιση για SEO, αλλά πρέπει να γίνει σωστά.

Η Google εστιάζει πλέον σε χρήσιμο περιεχόμενο, που σχετίζεται με αυτό που αναζητούν οι χρήστες, όπως δημοσιεύσεις/νέα, άρθρα και βίντεο. Προτού προβάλει τον ιστότοπό σας στους χρήστες, θέλει να γνωρίζει ότι έχετε πραγματικές συμβουλές, σημαντικές πληροφορίες και μια πιο συναρπαστική εμπειρία για να προσφέρετε σε άτομα που ενδιαφέρονται για πληροφορίες/αγορές από την ιστοσελίδα σας.

Να θυμάστε ότι θα πρέπει να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα φιλική τόσο προς τις μηχανές αναζήτησης όσο και προς τους χρήστες. Εάν το μήνυμα που προσπαθείτε να επικοινωνήσετε δεν εμφανίζεται με κάποιο τρόπο στους χρήστες, αυτοί δεν θα επιστρέψουν. Αυτό θα επηρεάσει αρνητικά την κατάταξη της ιστοσελίδας σας.

Εάν οι χρήστες κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας και αφιερώσουν πολύ χρόνο σε αυτόν, σημαίνει ότι ο ιστότοπός σας είναι "πολύτιμος" στο Google και θα τον κατατάξει σε υψηλότερη θέση στις σελίδες αποτελεσμάτων. Από την άλλη, αν οι επισκέπτες κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας και αποχωρούν από αυτό γρήγορα, τότε ο ιστότοπός σας σημαίνει ότι δεν είναι "χρήσιμος" και η Google δεν θα τον εμφανίσει σε υψηλή θέση στις σελίδες αποτελεσμάτων.


Δημιουργήστε έναν καλό τίτλο σελίδας (page title) και μια σωστή μετα-περιγραφή (meta description)

Κάθε φορά που κάνετε αναζήτηση στο Google, σας εμφανίζεται μια λίστα ιστότοπων. Το πρώτο πράγμα που θα δείτε είναι ο τίτλος (με μπλε χρώμα) και ακριβώς από κάτω από τον τίτλο θα δείτε μια περιγραφή.

Για να τραβήξετε την προσοχή των επισκεπτών σας και να τους παρακινήσετε να κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας, θα πρέπει να αφιερώσετε χρόνο και να γράψετε τόσο έναν καλό τίτλο για το περιεχόμενό σας όσο και μια καλή περιγραφή.

Η μετα-περιγραφή (meta description) είναι μια πολύ σύντομη περιγραφή του περιεχομένου της σελίδας που εμφανίζετε στο χρήστη και ιδανικά περιλαμβάνει τουλάχιστον μία λέξη-κλειδί. Αυτού του είδους η περιγραφή μπορεί να βοηθήσει/πείσει το χρήστη να κάνει κλικ σε μια ιστοσελίδα σας για να μάθει περισσότερα.


Χρησιμοποιήστε εσωτερικούς συνδέσμους (internal links)

Εκτός από ποιοτικό περιεχόμενο, θα πρέπει να κάνετε και κάποιες εργασίες στο "back office" σας. Για παράδειγμα, οι συνδέσεις μεταξύ των σελίδων της ιστοσελίδας σας είναι σημαντικές. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, ο ιστότοπός σας πρέπει να έχει άφθονο χρήσιμο περιεχόμενο με θέματα που σχετίζονται με τη δραστηριότητα της επιχείρησής σας, τα οποία θα πρέπει να συνδέονται μεταξύ τους. Αυτό θα κρατήσει τους επισκέπτες στον ιστότοπό σας περισσότερο, γεγονός που δείχνει στο Google ότι ο ιστότοπός σας είναι χρήσιμος. Βασικά, αυτό επιτρέπει επίσης στη Google να ανιχνεύει περισσότερες σελίδες του ιστότοπού σας και να διασφαλίζει ότι περιλαμβάνονται και κατατάσσονται στο Google.


Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά

Οι λέξεις-κλειδιά πρέπει να περιλαμβάνονται "φυσικά" στο περιεχόμενό σας. Θα πρέπει να έχετε σύντομους τίτλους που να προσελκύουν την προσοχή των χρηστών και να περιλαμβάνουν τουλάχιστον μια λέξη-κλειδί που εμφανίζεται στην ετικέτα τίτλου σας (το πολύ μικρό κομμάτι του κειμένου που εμφανίζεται ως μπλε σύνδεσμος με δυνατότητα κλικ στη σελίδα αποτελεσμάτων Google). Τέλος, οι λέξεις-κλειδιά θα πρέπει να περιλαμβάνονται τουλάχιστον μία φορά κοντά στην κορυφή της ιστοσελίδας σας εντός του περιεχομένου και στη συνέχεια σε όλη την υπόλοιπη σελίδα, συμπεριλαμβανομένων των παραλλαγών τους.


Χρησιμοποιήστε φωτογραφίες

Εάν συμπεριλάβετε φωτογραφίες ή εικόνες στον ιστότοπό σας (κάτι που σίγουρα πρέπει να κάνετε), συμπεριλάβετε το "alt text" που περιγράφει το περιεχόμενο αυτής της εικόνας. Η Google δεν μπορεί να "δει" φωτογραφίες, αλλά διαβάζει το alt κείμενο. Αυτό αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης των εικόνων σας στα αποτελέσματα αναζήτησης εικόνων της Google.

Αυτού του είδους η στρατηγική, αν ακολουθείται σταθερά, θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια σημαντική βιβλιοθήκη εικόνων και να "αναγκάσετε" άλλους ιστότοπους να συνδεθούν μαζί σας. Όσο περισσότεροι συνδέσεις συγκεντρώνει o ιστότοπός σας, τόσο καλύτερη βοηθητική έκθεση λαμβάνει, βελτιώνοντας περαιτέρω το SEO σας.


Βασικά στοιχεία SEO: Εύρεση των σωστών λέξεων-κλειδιών

Έχοντας εξετάσει τη σημασία των λέξεων-κλειδιών, ας δούμε πως μπορείτε να βρείτε τις κατάλληλες για τον ιστότοπό σας. Δεν αρκεί να βελτιστοποιήσετε τις λάθος λέξεις-κλειδιά. Μάθετε πώς οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες και δομή όχι μόνο λέξεων-κλειδιών, αλλά και αναρτήσεις blog και άλλου περιεχομένου για τον ιστότοπό σας.

Ένα εργαλείο σχεδιασμού λέξεων-κλειδιών θα συμβάλει σημαντικά στην έρευνα για τις σωστές λέξεις-κλειδιά για τη βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας. Από όλα τα βασικά στοιχεία του SEO, οι λέξεις κλειδιά όταν είναι σωστές-κατάλληλες για την ιστοσελίδας σας, θα καθοδηγήσουν όλες τις άλλες προσπάθειές σας βελτιστοποίησης.

Παράδειγμα:

Εάν παρέχετε μια θεραπεία για τον πόνο στην πλάτη, ο όρος αναζήτησης «ανακούφιση από τον πόνο στην πλάτη» έχει 10.000 έως 100.000 αναζητήσεις ανά μήνα, αλλά η «θεραπεία πόνου στην πλάτη» έχει μόνο 1.000 έως 10.000.

Αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς οι άνθρωποι αναζητούν πληροφορίες και προϊόντα. Οι λέξεις-κλειδιά που επιλέγετε για να βελτιστοποιήσετε το SEO της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να αντικατοπτρίζουν παρόμοιες και σχετικές με τους όρους αναζήτησης που χρησιμοποιούν οι χρήστες.


Χρήση "Long Tail" keywords

Αν και η χρήση keywords με υψηλότερη επισκεψιμότητα φαίνεται ελκυστική, λάβετε υπόψη ότι μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο να καταταχθείτε ψηλά στις μηχανές αναζήτησης αν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε κάποια από αυτές, ειδικά όταν ο ιστοτοπός σας είναι καινούργιος.

Μια άλλη στρατηγική είναι να στοχεύσετε στις λέξεις-κλειδιά "long tail". Πρόκειται για λέξεις-κλειδιά που είναι γενικά μεγαλύτερες και πιο συγκεκριμένες και τείνουν να έχουν μικρότερο όγκο αναζήτησης.

Τα οφέλη από τη στόχευση λέξεων- κλειδιά "long tail" είναι διπλάσια:

  1. Οι λέξεις-κλειδιά "long tail" έχουν συνήθως μικρότερο ανταγωνισμό, οπότε είναι πιο εύκολο για την ιστοσελίδα σας να εμφανίζεται ψηλά στις σελίδες αποτελεσμάτων τέτοιων αναζητήσεων.
  2. Οι λέξεις-κλειδιά "long tail" είναι πιο συγκεκριμένες, οπότε αν και ενδέχεται να έχουν λιγότερες αναζητήσεις, ο χρήστης είναι πιο πιθανό να οδηγηθεί σε μια αγορά από την επιχείρησή σας όταν ο ίδιος αναζητεί κάτι συγκεκριμένο.

Μια καλή στρατηγική που μπορείτε να ακολουθήσετε για το SEO ενός νέου ιστοτόπου είναι να αρχίσετε πρώτα να γράφετε περιεχόμενο που στοχεύει σ’ αυτές τις λέξεις-κλειδιά "long tail" και, στη συνέχεια -καθώς ο ιστότοπός σας γίνεται πιο εύκολα αναγνωρίσιμος και λαμβάνει περισσότερες βαθμολογίες στο Google- μπορείτε να ξεκινήσετε να ακολουθείτε αυτές τις μεγαλύτερες λέξεις-κλειδιά για να πάρετε πιο εύκολα κατάταξη για αυτές.


Συνοψίζοντας

Λάβετε υπόψη ότι το να κάνετε τον ιστότοπό σας φιλικό προς το Google δεν είναι η μοναδική εργασία που θα πρέπει να κάνετε για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας και τις πωλήσεις της επιχείρησή σας. Είναι σημαντικό να δημιουργείτε και να δημοσιεύετε χρήσιμο περιεχόμενο με συνέπεια, επειδή η Google «δημιουργεί πάντα μια καλύτερη ποντικοπαγίδα», τροποποιώντας τον αλγόριθμο κατάταξης των ιστοσελίδων για να ενημερώνει τις σελίδες αποτελεσμάτων.

Αν και ο αλγόριθμος της Google αλλάζει διαρκώς και μαζί του αλλάζουν και οι πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να δημιουργήσει μια seo friendly ιστοσελίδα, η τήρηση των βασικών στοιχείων SEO που αναλύσαμε θα σας προσφέρει μια σταθερή βάση για ένα βελτιστοποιημένο ιστότοπο που θα κάνει τη Google ευτυχισμένη και φυσικά εσάς. Αυτό αυτόματα σημαίνει ότι θα κατατάξει την ιστοσελίδα σας ψηλά στις σελίδες αποτελεσμάτων και όλο και περισσότεροι χρήστες θα βρίσκουν την ιστοσελίδα σας.

Εάν όσα αναφέραμε σε αυτό το άρθρο σας φαίνονται πιο δύσκολα και από μαθηματική εξίσωση 5ου βαθμού, μην ανησυχείτε! Επικοινωνήστε μαζί μας και οι SEO specialists της ομάδας μας θα βοηθήσουν την ιστοσελίδα σας να φτάσει στην κορυφή των οργανικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης!