Στροφή 180 μοιρών φαίνεται να έχει κάνει το ηλεκτρονικό εμπόριο μετά την επέλαση του COVID-19 το 2020. Συγκεκριμένα και με βάση την έρευνα που πραγματοποίησε η ECDB (ecommerce database), η Ευρώπη παρουσιάζει μια σταθερά αυξητική πορεία στον κλάδο, με τα έσοδα να αναμένονται άνω του 30% έως το 2027, συγκριτικά με την τετραετία 2019-2022.
Αν θέλουμε να εμβαθύνουμε στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των αριθμών, τότε αξίζει να δούμε πως ο τομέας της μόδας είναι αυτός που αναδείχθηκε ως η κορυφαία κατηγορία σε πωλήσεις, με έσοδα ύψους 139.5 δις ευρώ, με τα ηλεκτρονικά είδη και τα είδη σπιτιού να ακολουθούν. Ποια είναι όμως η θέση της Ελλάδας στην εξίσωση;
Η Ελλάδα, παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, έχοντας αναμενόμενο σύνθετο ετήσιο ρυθμό αύξησης (Compound Annual Growth Rate) στο 11,7%, για το διάστημα 2023 με 2027.
Αυτή η αύξηση οφείλεται:
- στην αυξημένη διείσδυση του διαδικτύου στη ζωή των Ελλήνων,
- στη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας και
- στην αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς προς τις online αγορές.
Η ελληνική αγορά γίνεται όλο και πιο δυναμική, με τοπικές επιχειρήσεις και διεθνείς αλυσίδες να εκμεταλλεύονται τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για online shopping. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χώρα μας έχει την 4η καλύτερη θέση στην πρόβλεψη υψηλότερης αύξησης εσόδων στην Ευρώπη μέχρι το 2027, πίσω από τις Γεωργία (1η με 17.1%), Βουλγαρία (2η με 14.9%) και Μάλτα (3η με 12.3%).
Για να επιβιώσουν σε αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να υιοθετήσουν προηγμένες τεχνολογικές λύσεις (e-shops). Η RDC Informatics προσφέρει ολοκληρωμένες τεχνολογικές λύσεις, προσαρμοσμένες για τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου. Από προηγμένα αναλυτικά εργαλεία και εξατομίκευση με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, μέχρι ασφαλείς πύλες πληρωμής και αποδοτική διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, η RDC Informatics εξοπλίζει τα ηλεκτρονικά καταστήματα με τα απαραίτητα εργαλεία για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών τους. Με την αξιοποίηση αυτών των καινοτομιών, οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη μπορούν να παραμείνουν στην αιχμή, εξασφαλίζοντας βιώσιμη ανάπτυξη και ικανοποίηση των πελατών τους.