Με πάνω από 300 εκ. ενεργούς χρήστες στο κόσμο, δεν είναι τυχαίο ότι το Instagram κερδίζει σημαντικό έδαφος στη καθημερινότητα όλων μας. Όχι μόνο σε προσωπικό επίπεδο, αλλά και στο επίπεδο των επιχειρήσεων.
Πολλά brands, ανεξάρτητα από το μέγεθος, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που διαθέτουν στην αγορά, έχουν αρχίσει να παρατηρούν την αυξανόμενη δυναμική του Instagram σε ό,τι αφορά την ανάρτηση visual content και κατ’επέκταση στη δικτύωση των επιχειρήσεων.
Για κάποια επιχείρηση όμως, που τώρα ξεκινάει την προώθησή της μέσω αυτού του δικτύου, υπάρχει η πιθανότητα να ‘’’πελαγώσει’’ ως προς τη διαχείρισή του. Ακολουθώντας όμως τα παρακάτω tips, σίγουρα μπορεί να κάνει μια καλή αρχή.
#1. Εξοικείωση με τη χρήση του Instagram για Επιχειρήσεις
Το Instagram, έχοντας αντιληφθεί την ανάγκη κατανόησης του μέσου, δημιούργησε το λεγόμενο Instagram for Business blog, το οποίο προσφέρει σημαντικά tips, insights αγορών, νέα του Instagram και πολλά άλλα που βοηθούν στη στρατηγική και στην ανάπτυξη. Τι περιμένετε λοιπόν: https://business.instagram.com/blog
#2. Ισορροπία ανάμεσα στις πιο ‘’χαλαρές’’ φωτογραφίες και στις πιο Βusiness-oriented.
Προσπαθήστε να εκμεταλλευτείτε το χώρο του Instagram για να δημιουργήσετε μια μοναδική ιστορία της δουλειάς σας με εικόνες και φωτογραφίες, χωρίς όμως να ξεχνάτε να διατηρείτε μια υγιή ισορροπία ανάμεσα στις φωτογραφίες με πιο formal και σε εκείνες με πιο informal χαρακτήρα. Μια τέτοια ισορροπία δείχνει τόσο το επαγγελματικό πρόσωπο της επιχείρησης όσο και το ανθρώπινο, και πρέπει να προβάλλονται και τα δύο ώστε να εκτιμηθεί από το κοινό της.
#3. Καλλιεργήστε το…Follow!
Όπως πιθανότατα γνωρίζετε, οι χρήστες του Instagram δημιουργούν κοινότητες και αλληλεπιδρούν κάνοντας follow ο ένας τον άλλο. Το ίδιο πρέπει να γίνει και με την εταιρική σελίδα. Για περισσότερους followers λοιπόν ξεκινήστε με το να συνδέσετε το Instagram account με το Facebook Account της επιχείρησης (προσοχή εδώ! Όχι το προσωπικό προφίλ, αλλά τις εταιρικές σελίδες). Το δεύτερο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να χρησιμοποιείτε δημοφιλή αλλά σχετικά με εσας και την αγορά σας hashtags (πχ. #mybrand). Τρίτον, αλληλεπιδράστε και εσείς κάνοντας follow και likes στα προφίλ και στις δημοσιεύσεις άλλων χρηστών που σας ενδιαφέρουν ή όσων σας έχουν κάνει follow πρώτοι.
#4. Ακολουθήστε ένα Ευέλικτο Πλάνο δημιοσιεύσεων.
Αρχικά να σας πούμε ότι στο Instagram δεν είναι απαραίτητο να δημοσιεύετε content κάθε μέρα. Επειδή η κάθε δημοσίευση στα feeds των χρηστών του Instagram έχει τη τάση να μένει περισσότερο (από ότι στα feeds του Facebook που γεμίζουν με νέες δημοσιεύσεις συνεχώς και χάνονται οι παλιές), αν μπει κάποιος στη διαδικασία να ανεβάζει content διαρκώς, τότε μπορεί να κουράζει τους χρήστες. Αποφασίστε λοιπόν τι post θέλετε να κάνετε και δημιουργήστε ένα schedule που θα σας βοηθήσει να προγραμματίσετε τις δημοσιεύσεις σας και να παρατηρήσετε τι αποδίδει και τι όχι.
#5. Σωστό Optimization του Εταιρικού Profile.
Στο εταιρικό profile στο Instagram πρέπει να συμπεριλάβετε συγκεκριμένες πληροφορίες για το brand, με συγκεκριμένους τρόπους (π.χ max αριθμός χαρακτήρων, συγκεκριμένα μεγέθη εικόνας και ιδιαίτερη προσοχή στο τρόπο που κάνετε το branding). Με ένα καλό ψάξιμο στο διαδίκτυο ή με έναν καλό σύμβολο branding και διαφήμισης, σίγουρα μπορείτε να βρείτε τρόπους να ‘’χτίσετε’’ σωστά το εταιρικό σας profile.
#6. Προώθηση επιχείρησης τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram
Μπορούν πραγματικά να συμβούν υπέροχα πράγματα όταν δύο πλατφόρμες όπως το Facebook και το instagram συνεργάζονται με σκοπό το awareness και την προώθηση ενός brand, ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Πολλές φορές τα brands δημιουργούν βίντεο στο Instagram, τα κάνουν share στη σελίδα τους στο Facebook και ύστερα τα ωθούν (boost) σε paid διαφημίσεις και ‘’χτυπούν’’ τα News Feeds του Facebook, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που γίνεται και με τα ad text ή τα photo posts. Οι επιχειρήσεις λοιπόν κάνουν reach στα 818 εκ. ενεργούς χρήστες του Facebook. Επωφελούνται από το Instagram δημιουργώντας το κατάλληλο content και το προωθούν στη μεγαλύτερη κοινωνική πλατφόρμα παγκοσμίως, το Facebook. Not bad!
#7. Τραβήξτε βίντεο τις σημαντικές στιγμές της εταιρείας και δημοσιεύστε στο Instagram
Γενικά είναι καλό να έχετε στο νου σας ότι το Instagram διατηρεί ένα πιο ανθρώπινο, καθημερινό και back-the-scene χαρακτήρα, σε σχέση με τα υπόλοιπα Social Media. Δημιουργώντας λοιπόν βίντεο τα οποία χρησιμοποιούμε για brand experience, preview προϊόντων, ενημέρωση κάποιου σκοπού ή κάποιου event. Προβάλλετε όχι μόνο τα προϊόντα, αλλά και το χαρακτήρα της επιχείρησής σας!