Τι είναι τα Social Media Pods και γιατί να συμμετέχετε σε αυτά.

28/01/2021Τι είναι τα Social Media Pods και γιατί να συμμετέχετε σε αυτά.

Πόσες φορές έχετε ξοδέψει ατελείωτες ώρες προσπαθώντας να δημιουργήσετε την τέλεια ανάρτηση για το Instagram; Έχετε φροντίσει όλα αυτά τα καλά στοιχεία που πρέπει να περιέχει ένα post στο Instagram, όπως μοναδικό και επίκαιρο περιεχόμενο και περιμένετε την κατάλληλη στιγμή για να το ανεβάσετε. Και αφού ανέβει, περιμένετε υπομονετικά για τα καλοδεχούμενα likes και comments. Η ώρα περνάει και δεν συμβαίνει τίποτα!



Μην ανησυχείτε! Οι Followers σας σίγουρα δεν το προσπερνάνε ούτε το αγνοούν, απλώς δεν το έχουν δει ακόμη. Αυτό οφείλεται στον αλγόριθμο που χρησιμοποιεί το Instagram (όπως και το Facebook).


Ο αλγόριθμος επιλέγει να εμφανίσει πρώτα τις αναρτήσεις με το μεγαλύτερο engagement (σ.σ. ως engagement εννοούμε ένα σύνολο ενεργειών των χρηστών, όπως like, comment, share και clicks), αντί να εμφανίζει τα posts με χρονολογική σειρά.


Αυτό ίσως ακούγεται τρομαχτικό, αλλά αυτός είναι και ο λόγος που δημιουργήθηκαν τα social media pods, τα οποία θα δούμε στο παρόν άρθρο.


Συγκεκριμένα, θα σας δείξουμε:

  • Τι είναι τα social media pods;
  • Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του να συμμετέχετε σε ένα pod;
  • Τί μπορείτε να κάνετε, αν τελικά αποφασίσετε να μην συμμετέχετε σε ένα pod;


Τι είναι τα Social Media Pods;

Οι περισσότεροι από εμάς, όταν κάνουμε ένα καινούριο post στα social media, θα ανατρέξουμε σε αυτό αρκετές φορές, για να δούμε σε ποιους άρεσε, ποιοι έχουν σχολιάσει το post, κτλ.


Έστω για παράδειγμα ότι έχετε κάποιους φίλους που κάνουν like σε οτιδήποτε ανεβάζετε. Υποσυνείδητα κι εσείς, ανταποδίδετε το like όταν ανεβάσουν κάτι εκείνοι. Ίσως κιόλας αφήσετε κάποιο ωραίο σχόλιο, με καρδούλες. Έτσι λειτουργούν και τα social media pods. Πρόκειται για ομάδες ανθρώπων που βοηθούν, αυξάνοντας το engagement στα posts, ο ένας του άλλου.


Φυσικά δεν πρόκειται για τον υποσυνείδητο και τυχαίο μηχανισμό που σας κάνει να αντιδράτε στα posts των φίλων σας. Όταν συμμετέχετε σε κάποιο pod, συμφωνείτε ότι θα αλληλεπιδράτε με τα posts των υπολοίπων μελών, με αντάλλαγμα να δέχεστε αλληλεπίδραση από αυτούς στα δικά σας posts. Αυξάνοντας το engagement, πετυχαίνετε το στόχο σας, ο οποίος είναι μια ευρύτερη εμφάνιση σε χρήστες του Instagram.


Μπορεί να ακούγεται εκπληκτικό! Ωστόσο, είστε σίγουροι ότι θέλετε να πετύχετε στην καμπάνια σας στα social media με αυτόν τον τρόπο; Πρέπει ή δεν πρέπει να συμμετέχετε σε κάποιο social media pod; Στη συνέχεια, εξετάζουμε τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του να συμμετέχετε σε κάποιο pod.


Τα πλεονεκτήματα των Social Media Pods: 3 λόγοι που θα σας κάνουν να τα δοκιμάσετε:

Τα social media pods είναι ένας τρόπος να τρέξετε την καμπάνια σας, αν τα αξιοποιήσετε με το σωστό τρόπο.


Τα Posts σας θα έχουν περισσότερο Engagement

Παλεύετε με posts που δεν φαίνεται να φτάνουν στους followers σας;


Κάποιες φορές, ο μοναδικός τρόπος να το πετύχετε αυτό είναι αυξάνοντας το engagement των posts. Με τη βοήθεια των μελών των social media pods, θα πάρετε εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες νέα likes, σηματοδοτώντας στον αλγόριθμο του Instagram (ή Facebook) ότι τα posts σας αξίζουν την προσοχή του.


Εμφάνιση σε μεγαλύτερο κοινό

Εκθέτοντας τα posts σας σε περισσότερο κόσμο, αυξάνεται η πιθανότητα να πετύχετε κάποιον ο οποίος τελικά ενδιαφέρεται για τα προϊόντα/υπηρεσίες σας.


Ανάπτυξη του δικτύου σας

Το μυστικό όταν συμμετέχετε σε pods είναι η επιλογή μιας κοινότητας με λιγότερα από 100 μέλη. Καλό είναι επίσης να τσεκάρετε ότι τα υπόλοιπα μέλη δεν προέρχονται από διαφορετικούς χώρους, αλλά έχουν κοινές πεποιθήσεις με εσάς. Π.χ. αν ασχολείστε με καλλιτεχνικά θέματα, καλό θα ήταν να είστε σε κάποιο pod με σοβαρούς καλλιτέχνες όπως εσείς. Εκτός λοιπόν από το να boostάρετε τα posts μεταξύ σας, μπορείτε να χτίσετε και ένα ισχυρό δίκτυο σχέσεων με ανθρώπους που μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες με εσάς.


Τα μειονεκτήματα των Social Media Pods: 4 λόγοι που είναι απλά χάσιμο χρόνου

Αναρωτιέστε λοιπόν, “αφού τα social media pods είναι το κλειδί για την επιτυχία, γιατί δεν υπάρχει πλήθος success stories;”. Ορίστε γιατί:


Η συμμετοχή σε pod δεν εγγυάται μεγαλύτερη έκθεση σε κοινό

Σίγουρα με τη συμμετοχή σε pod, θα αυξήσετε τα likes και comments που γίνονται στις αναρτήσεις σας. Αυτό όμως δεν εγγυάται ότι οι αναρτήσεις σας θα καταλήξουν τελικά στο κοινό που στοχεύετε. Γιατί συμβαίνει αυτό;


Το Engagement εν τέλει δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που κοιτούν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, πριν αποφασίσουν ποιος θα δει το post σας. Άλλος ένας παράγοντας είναι οι σχέσεις. Για παράδειγμα, όταν το Instagram δει ότι εσείς και οι φίλοι σας έχετε δημιουργήσει ένα μοτίβο αλληλεπίδρασης, φροντίζει έτσι ώστε να βλέπετε πρώτοι τα posts, ο ένας του άλλου.


Στην ουσία, αν το κοινό που στοχεύετε τελικά δεν κάνει ποτέ σχόλιο, like, στην ανάρτησή σας, πιθανώς και να μη δει το επόμενο post σας.


Το να είστε μέλος σε κάποια κοινότητα pod είναι εξαιρετικά χρονοβόρο

Το να είστε μέλος σε social media pods δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται. Για να πάρετε likes και comments θα πρέπει και να τα ανταποδίδετε. Σε πολλές περιπτώσεις τα posts δεν θα σας ενδιαφέρουν καν. Αποτυγχάνοντας όμως να ανταποδώσετε τις “χάρες” που σας κάνουν, θα λάβετε κάποια προειδοποίηση και τελικά θα αποκλειστείτε από το pod.


Η συμμετοχή σε pod μπορεί να σας στιγματίσει

Το Instagram και το Facebook γνωρίζουν πόσα likes και comments παίρνετε συνήθως. Αν ξαφνικά αυτά δεκαπλασιαστούν (300 -> 3000 likes), αυτό θα βαρέσει κάποιο καμπανάκι. Αυτό αποτελεί παραβίαση των οδηγιών κοινότητας των πλατφόρμων και θα οδηγήσει στην επισήμανσή σας.


Η συμμετοχή σε pod ίσως παραβαίνει τους κανόνες του Instagram

Η συμμετοχή σε pods που αποτελούνται από χιλιάδες μέλη και στοχεύουν σε δημιουργία πλασματικών likes, comments και followers παραβαίνει ξεκάθαρα τους κανόνες του Instagram. Πριν συμμετέχετε σε κάποιο pod θα πρέπει να απαντήσετε σε δυο ερωτήσεις:

  • Ποιος είναι ο σκοπός του pod;
  • Πόσα μέλη έχει το pod;


Εναλλακτικές επιλογές: 5 tricks που λειτουργούν καλύτερα από ένα pod

  1. Ενδιαφερθείτε για το κοινό σας
    Ίσως ακούγεται κλισέ, αλλά αυτός είναι και ο λόγος που δημιουργήθηκαν τα social media. Για το χτίσιμο σχέσεων μεταξύ των χρηστών. Αφήστε για λίγο τους αλγόριθμους και τα metrics. Εμβαθύνετε στο κοινό σας, τί τους αρέσει, τί πιστεύουν, κτλ.
  2. Κάντε το κοινό σας να θέλει να αλληλεπιδράσει μαζί σας
    Τί σας κάνει να σταματήσετε το σκρολάρισμα, για να αφήσετε κάποιο σχόλιο ή να κάνετε κάποιο like; Είναι κάτι με το οποίο σχετίζεστε, ή σας εμπνέει ή που ενδεχομένως σας ωθεί να πείτε τη γνώμη σας;
  3. Μείνετε επίκαιροι
    Κάτι ακόμη που κάνει ο αλγόριθμος των social media platforms είναι να δίνει προτεραιότητα σε επίκαιρα και trending θέματα. Ίσως να θυμάστε το #10yearchallenge! Ενσωματώνοντας κάποιο επίκαιρο trend, αυξάνετε την πιθανότητα μιας ανάρτησης να προσεγγίσει μεγαλύτερο κοινό.
  4. Hashtags!
    Τα hashtags επιτρέπουν στους χρήστες να σας εντοπίσουν μέσω των πεδίων Search και Explore του Instagram. Να θυμάστε να χρησιμοποιείτε hashtags που ενδιαφέρουν το κοινό σας. Και μη ξεχνάτε τη λίστα με τα πιο διάσημα hashtag του Instagram. (Σημείωση: Αυτό δουλεύει καλύτερα στο Instagram, απ’ ότι στο Facebook).
  5. Κάντε tag ανθρώπους που θαυμάζετε! (Χωρίς όμως να τους σπαμάρετε!)
    Αν είχατε για παράδειγμα, κάποια συνεργασία-αλληλεπίδραση με κάποιον influencer, δείξτε τους την ευγνωμοσύνη σας κάνοντάς τους tag σε κάποια ανάρτηση. Ή φτιάξτε ένα post που το κοινό σας (αλλά και το δικό τους κοινό) θα λατρέψει! Μπορείτε έτσι να προβάλετε το brand σας και στους followers τους. Και ενδεχομένως κάποιοι να κάνουν like, comment, share ή follow.


Διαβάστε επίσης το άρθρο: 22 Τρόποι για να αποκτήσετε άμεσα περισσότερους followers στην εταιρική σας σελίδα στο Instagram


Social Media Pods: Τελικά πρέπει να συμμετέχει κανείς ή όχι;

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αφορούν σε πρώτο βαθμό τη σύνδεση των χρηστών και σε δεύτερο βαθμό τις πωλήσεις.


Έτσι, εάν προβληματίζεστε με το χαμηλό engagement των posts σας, ίσως σκεφτείτε να προχωρήσετε στην τάση των Instagram pods.


Πρέπει όμως να το κάνετε; Η απάντηση είναι: εξαρτάται από εσάς.

Εάν αποφασίσετε να συμμετάσχετε σε μια μικρή ομάδα όπου μπορείτε να κάνετε ουσιαστικές συνδέσεις με άτομα με κοινές ιδέες, προχωρήστε.


Εάν συμμετέχετε σε ένα γιγαντιαίο γκρουπ 1000+ μελών, γεμάτο από διαφορετικά άτομα που δεν θα νοιάζονται καν για αυτό που δημοσιεύετε, αλλά για τα likes και τα comments, τότε μάλλον όχι.


Επιπλέον, υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να αποκτήσετε engagement στα κοινωνικά δίκτυα. Αρχικά, βρείτε λίγο χρόνο για να καθορίσετε τους στόχους σας. Μόλις ξέρετε τι θέλετε, θα είστε και σε θέση να επιλέξετε τον τρόπο για να πετύχετε υψηλότερο engagement στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.