Θα ήταν κάποιος αφελής, να αμφισβητήσει τη δυναμική και τη ραγδαία αύξηση χρηστών που γνωρίζει η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης του TikTok. Εξίσου αφελής, είναι και η αντίληψη ότι στην αυγή του 2023, το Facebook «πέθανε» για τις επιχειρήσεις και η άλλοτε ισχυρή επιρροή που ασκούσε -για αυτές- στην καταναλωτική συνείδηση, αποτελεί πια παρελθόν.
Το Facebook «Πέθανε»(;)
To Facebook μέσα στο 2022, εκθρονίστηκε από την 1η θέση ως το αγαπημένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Στο γεγονός αυτό, συντέλεσε και η τεράστια αύξηση χρηστών στη πλατφόρμα TikTok, ενώ παρότι οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν αφιέρωσαν περισσότερο χρόνο στα social media συνολικά, η αύξηση του χρόνου που δαπάνησαν στο TikTok ανά μήνα, ήταν ιδιαίτερα σημαντική.
Σύμφωνα όμως με την ίδια έρευνα της KEPIOS:
- Μέχρι και τον Ιούλιο του 2022 οι ενεργοί χρήστες του Facebook, συνέχισαν να αυξάνονται, φτάνοντας συνολικά τους 2,934 δις.
- Το Facebook παρέμεινε 1ο, ως την περισσότερο χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης
- Από τον Απρίλιο έως και των Ιούνιο του 2022, το Facebook mobile app, είχε τους περισσότερους χρήστες ανά μήνα, σε Android συσκευές.
Εάν σε όλα τα παραπάνω, υπολογιστεί και τη συνδυαστική απήχηση που μπορεί να έχει μία χορηγούμενη δημοσίευση από τη διαφημιστική πλατφόρμα της Meta, από όλα τα διαθέσιμα κανάλια όπως το Facebook, Instagram, WhatsApp και Facebook Messenger, είναι προφανές, ότι το Facebook ως μέσω προώθησης, όχι απλά δεν «πέθανε», αλλά διαδραματίζει έναν ηγετικό ρόλο στον κόσμο του internet!
Εικόνα 1 Digital 2022 Top Takeaways, Q4 October Statshot, HootSuite®
Γιατί όμως υπάρχει αυτή η εντύπωση;
Οι διαρκείς αλλαγές στις δομικές τεχνολογίες της πλατφόρμας του Facebook, η αυστηροποίηση της εφαρμογής του κανονισμού GDPR στο διαμοιρασμό δεδομένων και η δυσκολία στη συλλογή αξιόπιστων ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων αξιολόγησης οργανικών και χορηγούμενων ενεργειών, έχουν καταστήσει το εν λόγω μέσο κοινωνικής δικτύωσης ως μη προτεινόμενο, από πολλά Digital Agencies που συμβουλεύουν και συντελούν στην online ψηφιακή παρουσία χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Στο βωμό της απλοποίησης και της μείωσης του επιχειρηματικού ρίσκου, οι επαγγελματίες στο χώρο του marketing, στρέφουν τη προσοχή και το διαφημιστικό budget των επιχειρήσεων, σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πολλές φορές χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα πραγματικά δεδομένα…. Μόνο λεζάντες άρθρων και «επιλεκτικά» στατιστικά δεδομένα.
Εικόνα 2 Looking Ahead: Trends for 2023. DATAREPORTAL
Ζήτω το Facebook!
Για τους επαγγελματίες του χώρου της ψηφιακής επικοινωνίας, το συμφέρον θα πρέπει να ταυτίζεται με το συμφέρον του πελάτη-συνεργάτη. Αναζητώντας διαρκώς τις βέλτιστες πρακτικές προώθησης, το καλύτερο διαφημιστικό μέσο ή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να αποτελεί αυτό που εξυπηρετεί πρωτίστως και καλύτερα, τα συμφέροντα του συνεργάτη. Ούτε αυτό που βολεύει, ούτε αυτό που απλά κάνουν και οι άλλοι… Με γνώμονα τη συνολική επικοινωνιακή στρατηγική της εκάστοτε επιχείρησης, είναι απαραίτητη η χρήση των κατάλληλων μέσων διαφήμισης και κοινωνικής δικτύωσης, που συγκεντρώνουν το ιδανικό κοινό ανά επιχείρηση και είναι σε θέση να μεταφέρουν καλύτερα και αποδοτικότερα, τα μηνύματα προς αυτό.
Επίσης οι επιχειρήσεις, είναι απαραίτητο να κάνουν την δική τους έρευνα (DYOR – Do Your Own Research) σχετικά με τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης και την επιρροή που ασκούν στα ιδανικά -για την ίδια την επιχείρηση- κοινά. Χωρίς την ιδία συμμετοχή στην υλοποίηση του πλάνου επικοινωνίας, η επιχείρηση αποκόπτεται από τα ψηφιακά μέσα που την εκπροσωπούν online, με αποτέλεσμα να χάνετε η σχέση της με τα κοινά της σταδιακά και η ίδια η επικοινωνία, ανεξαρτήτως μέσου ή καναλιού κοινωνικής δικτύωσης, να καθίσταται μονόδρομη και «ξύλινη» και τέλος, να απαξιώνεται.
Σε ένα κόσμο που η αλλαγή, αποτελεί τη νέα παγκόσμια σταθερά, η διαρκής καλλιέργεια γνώσεων στο αντικείμενο της ψηφιακής επικοινωνίας και η αφομοίωση των εξελίξεων, συντελούν καθοριστικά στην επιτυχημένη ή μη, online ψηφιακή παρουσία.
Το Facebook δεν «πέθανε» λοιπόν… Προσαρμόζεται και εξελίσσεται! Εμείς;
Με Εκτίμηση,
Κωνσταντίνος Κουτσαντώνης, CSAP
RDC Informatics – Digital Marketing Division Director