Οι επισκέψεις σε καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου (eCommerce) προέρχονται είτε από πραγματικούς χρήστες, είτε από μηχανές αναζήτησης. Αν θέλετε να μεγιστοποιήσετε την οργανική επισκεψιμότητα του eshop σας, θα πρέπει να ικανοποιήσετε και τους δύο.
Προκειμένου δε η ιστοσελίδα σας να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (Google, Bing, Yahoo, κ.ά.), πρέπει να εφαρμόσετε τις κατάλληλες πρακτικές SEO. Γι’ αυτό πριν ξεκινήσετε τις online πωλήσεις, σιγουρευτείτε ότι το e-Commerce website σας είναι έτοιμο, όσον αφορά το κομμάτι του SEO.
Παρόλο που όλα τα websites μπορούν να επωφεληθούν από το SEO, οι σελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν τους δικούς τους κανόνες. Στο παρόν άρθρο γίνεται μια επισκόπηση όσων χρειάζεστε για να ξεκινήσετε να ρυθμίζετε το eshop σας για να βρεθείτε στις πρώτες σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
Βελτιστοποιώντας την ιστοσελίδα σας έρχεστε ένα βήμα πιο κοντά με τους χρήστες που χρειάζονται αυτά που έχετε να προσφέρετε, ανάλογα με το τι έχουν εισάγει στην αναζήτηση. Εφαρμόζοντας σωστά τις πρακτικές eCommerce SEO, οι χρήστες που θα θέλουν να αγοράσουν το προϊόν σας θα βρίσκουν κατευθείαν το “δρόμο” για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Η συνήθης πρακτική του παρελθόντος για να εμφανίζεστε στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης ήταν απλώς η εντατική χρήση των προβλεπόμενων keywords στο κείμενο. Πλέον το SEO έχει επεκταθεί και πέραν των keywords. Γι’ αυτό πρέπει να γνωρίζετε ποιος είναι ο πελάτης και πως θα ικανοποιήσετε τις προθέσεις του, προσφέροντάς του πολύτιμο περιεχόμενο και άψογη εμπειρία χρήστη. Πώς όμως μπορείτε να καθορίσετε τις προθέσεις του πελάτη σας και να τις συνδυάσετε με το περιεχόμενο και τη σχεδίαση της ιστοσελίδας σας; Αυτό απαιτεί γνώσεις SEO.
Ας δούμε πως μπορείτε να το επιτύχετε ακολουθώντας τις παρακάτω τακτικές βελτιστοποίησης SEO για το website σας
1. Αναζήτηση Keywords
Η αναζήτηση των keywords θα πρέπει να είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνετε, πριν ακόμα φτιάξετε τις σελίδες και τις κατηγορίες των προϊόντων της ιστοσελίδας σας. Οι λέξεις κλειδιά, γνωστές και ως “ερωτήματα αναζήτησης”, σας λένε τι ψάχνουν οι χρήστες και πως περιμένουν να τους παρουσιαστούν οι διαθέσιμες πληροφορίες.
Υπάρχει πληθώρα εργαλείων επί πληρωμή για αναζήτηση keywords, αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις προτάσεις αναζήτησης της Google, αν προτιμάτε να το κάνετε μόνοι σας. Ξεκινήστε πληκτρολογώντας ένα μικρό - σχετικό με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας ερώτημα. Έτσι θα έχετε άμεσα στη διάθεσή σας μια σειρά από προτάσεις που μπορεί να είναι λεπτομερείς περιγραφές προϊόντων ή ερωτήματα χρηστών.
Πόσα keywords χρειάζονται; Η απάντηση είναι ότι δεν υπάρχει ακριβής αριθμός. Ωστόσο, ο στόχος είναι κάθε σελίδα να είναι μοναδική. Αν η ίδια λέξη επαναλαμβάνεται σε πολλές σελίδες, αυτό θα θεωρηθεί ανταγωνισμός. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό και ως “κανιβαλισμός” (keyword cannibalization).
Η βέλτιστη προσέγγιση είναι ο ορισμός ενός τουλάχιστον μοναδικού keyword σε κάθε σελίδα. Να θυμάστε ότι περίπου το 15% των αναζητήσεων είναι νέες. Γι’ αυτό αν δεν μπορείτε με τίποτα να βρείτε λέξεις-κλειδιά για συγκεκριμένες σελίδες, η καλύτερη λύση είναι να συμπληρώσετε τη σελίδα αυτή χρησιμοποιώντας τη ‘’δική σας γλώσσα’’.
2. Δημιουργία Θεματικών Πυλώνων
Με μερικές αναζητήσεις keywords θα βρείτε μια ατελείωτη λίστα από λέξεις. Μπορείτε να διαχειριστείτε τις λίστες αυτές, οργανώνοντάς τις ανά κατηγορία.
Βρείτε τις πιο ευρείες έννοιες και ψάξτε για μοτίβα που επαναλαμβάνονται. Δείτε αν οι αναζητήσεις που γίνονται βασίζονται στον τύπο του προϊόντος, τη χρήση, ή κάποιο άλλο χαρακτηριστικό όπως το μέγεθος ή το χρώμα. Ταξινομήστε τα keywords σε αυτές τις κατηγορίες.
Αν βρίσκετε ερωτήσεις που σας κινούν το ενδιαφέρον ή εξειδικευμένες λέξεις-κλειδιά μεγάλου μεγέθους, αφήστε τα στην άκρη. Αυτά θα χρειαστούν σε οδηγούς αγορών ή blog posts.
3. Δομή του Website
Στο SEO, η δομή αναφέρεται στις ιεραρχημένες σχέσεις ανάμεσα σε σελίδες και αναρτήσεις. Μια καλή δομή δεν βοηθάει μόνο τον πελάτη στο να βρει αυτό που ψάχνει, βοηθάει επίσης τη Google να αφιερώσει χρόνο στις σελίδες του website σας, με τους γνωστούς crawlers, και να μάθει τις σχέσεις μεταξύ τους.
Έχοντας κάνει ήδη την έρευνα για keywords, γνωρίζετε ποιες κατηγορίες θα χρησιμοποιηθούν για να περιγράψουν τα προϊόντα σας. Έτσι, μένει μόνο να οργανωθούν αυτές οι κατηγορίες, τα προϊόντα και οποιαδήποτε άλλη σελίδα στην κατάλληλη θέση στο site σας.
4. SEO-Friendly URLs
Όταν μιλάμε για SEO-friendly URL εννοούμε ότι το URL πρέπει να περιέχει το θέμα της εκάστοτε σελίδας, παρά μια τυχαία σειρά γραμμάτων ή αριθμών. Παραδείγματος χάρη, το .../product1 είναι καλύτερη επιλογή από το .../1105dl86.
Τα αναγνώσιμα URLs είναι πιο εύκολο να μοιραστούν και επιτρέπουν στους επισκέπτες-πελάτες να δουν τι υπάρχει στη σελίδα πριν πατήσουν το link, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη και κατ’ επέκταση την πιθανότητα να επισκεφτούν τη σελίδα.
5. Title Tags
Οι χρήστες προτού επισκεφτούν το eshop σας, βλέπουν ένα μικρό κομμάτι του στα αποτελέσματα της αναζήτησης. Ένα οργανικό απόσπασμα περιέχει ένα μέρος του URL, τον τίτλο και το meta description.
Ο τίτλος (title tag) δίνει μια μικρή ιδέα στους πελάτες και στη Google για το τι να περιμένουν να βρουν στη σελίδα σας. Τα meta descriptions εμπλουτίζουν το περιεχόμενο του τίτλου.
Λόγω του ότι ο τίτλος πιάνει περιορισμένο αριθμό χαρακτήρων, μια καλή πρακτική είναι να βάζετε μόνο τις πιο σημαντικές πληροφορίες. Μπορείτε επίσης με τη βοήθεια της αναζήτησης να βρείτε ποια έκδοση προϊόντος ή κατηγορίας αναζητούν περισσότερο οι χρήστες και να τη συμπεριλάβετε στον τίτλο.
6. Meta Descriptions
Τα Meta descriptions είναι σύντομες περιγραφές του περιεχομένου της σελίδας σας. Θα πρέπει να λένε στον αναγνώστη τι θα δει εάν επιλέξει να επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας.
Το προτεινόμενο μήκος meta description είναι μέχρι 160 χαρακτήρες. Μεγαλύτερα descriptions ενδέχεται να μην εμφανίζονται ολόκληρα από τη μηχανή αναζήτησης. Επίσης μπορεί να αντικατασταθούν από τη μηχανή αναζήτησης, με περιεχόμενο από την ιστοσελίδα σας, αν αυτό ταιριάζει καλύτερα τα ερωτήματα των χρηστών.
Σε αντίθεση με τους τίτλους, τα meta descriptions δεν επηρεάζουν άμεσα τα rankings. Ωστόσο λειτουργούν υπέρ του χρήστη, παρέχοντάς του ένα γενικότερο πλαίσιο των πληροφοριών που συναντώνται στη σελίδα.
7. Περιεχόμενο Ιστοσελίδας
Οι περισσότερες προϊοντικές ιστοσελίδες διαθέτουν μια επικεφαλίδα με το όνομα του προϊόντος. Επίσης διαθέτουν καρτέλες που μπορούν να δίνουν overviews ή specifications των προϊόντων.
Χρησιμοποιήστε σύντομους, πιο ανταγωνιστικούς όρους σε σελίδες κατηγοριών, και μεγαλύτερου μεγέθους σε προϊοντικές σελίδες, Συχνές Ερωτήσεις, blog posts ή οδηγούς αγορών.
8. Εσωτερικοί Σύνδεσμοι
Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι βοηθούν το διαμοιρασμό της ισχύος κατάταξης εντός του website σας. Επίσης βοηθούν τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης να ανακαλύψουν περισσότερες ιστοσελίδες.
Αν έχετε κάποια προϊόντική σελίδα που αναφέρεται σε κάποιο θέμα που συζητήθηκε σε κάποιο blog post, συνδέστε μεταξύ τους τις δυο σελίδες. Σιγουρευτείτε επίσης ότι υπάρχουν περιγραφές ή φράσεις, που δείχνουν στο χρήστη που οδηγεί το link. Συμπεριλάβετε keywords αλλά δώστε προσοχή κυρίως στην εμπειρία χρήστη.
Πότε πρέπει να βελτιστοποιήσετε το eshop σας;
Αν ξεκινήσετε από την αρχή το SEO του eshop σας, μπορείτε να το διαχειριστείτε πιο αποδοτικά και θα χρειαστούν μόνο μικρές αλλαγές στην πορεία. Ωστόσο, σε περίπτωση που ήδη τρέχει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, ποτέ δεν είναι αργά για βελτιώσεις.
Κάθε αλλαγή URL, τίτλου, περιεχομένου που κάνετε θα γίνει αντιληπτή από τον crawler της Google στο επόμενο πέρασμά του. Ενδεχομένως να μη δείτε απευθείας τα αποτελέσματα των αλλαγών, να είστε σίγουροι όμως ότι το τελικό αποτέλεσμα θα σας αποζημιώσει.
Να θυμάστε να παρακολουθείτε την απόδοση του eshops σας μέσα από εργαλεία όπως Google Analytics, Google Search Console, Bing Webmaster Tools, και κοιτάξτε για τις τάσεις στις οργανικές επισκέψεις. Αν έχετε σελίδες που δεν τα πάνε τόσο καλά, ρυθμίστε τις ξανά για να πετύχετε καλύτερα αποτελέσματα.
Αν είστε μπερδεμένοι από όλες αυτές τις SEO πρακτικές, ή δεν έχετε τον απαιτούμενο χρόνο για να ασχοληθείτε με τη βελτιστοποίηση του eshop σας, ή απλά θέλετε μια επαγγελματική καθοδήγηση, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Η ομάδα μας είναι σε θέση να υποστηρίξει κάθε τεχνικό θέμα SEO για το eCommerce website σας.