Οι πάγοι λιώνουν. Οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν. Ακραία καιρικά φαινόμενα μαστίζουν ολόκληρη την υφήλιο. Τα σινιάλα για την ανάγκη αναθεώρησης της επέμβασης του ανθρώπου στο οικοσύστημα της φύσης, είναι πλέον βιωματικά και όχι επιστημονικές εκτιμήσεις του μέλλοντος. Αλήθεια, αναρωτήθηκες αν η επιχείρησή σου αντιμετωπίζει αντίστοιχες προκλήσεις επιβίωσης στην «κλιματική» αλλαγή της αγοράς online;
Ορίστε;
Μην πας μακριά. Την ώρα που προσπαθείς να διαχειριστείς την αφόρητη ζέστη από τις ακραίες θερμοκρασίες που βιώνουμε, αξίζει να αναρωτηθείς τα εξής:
- Τι θα γινόταν αν δεν είχες πρόσβαση στο Internet ξαφνικά;
- Πως θα επηρεαζόταν η ζωή σου προσωπικά και επαγγελματικά;
- Θα σε επηρέαζε το ίδιο αν συνέβαινε 5 χρόνια πριν;
Οι [ειλικρινείς] απαντήσεις σοκάρουν. Το Internet δεν αποτελεί πλέον ένα ακόμη μέσο επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης, συναλλαγής… Είναι ΤΟ μέσο! Η 1η μας και μακράν η καλύτερη επιλογή για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας, να βρούμε αυτό που ψάχνουμε, να κάνουμε συναλλαγές, να προάγουμε και να διακινήσουμε προϊόντα και υπηρεσίες.
Η διείσδυση του διαδικτύου και της τεχνολογίας γενικότερα στην καθημερινότητά μας αποτελεί έντονο φαινόμενο των καιρών, ιδιαίτερα τα 2 τελευταία χρόνια λόγω της πανδημίας. Τα παιδιά μας διδάχτηκαν online, ενημερωθήκαμε online, ψυχαγωγηθήκαμε online, επικοινωνήσαμε online, εκφραστήκαμε online, δουλέψαμε online, αγοράσαμε online…
Ιδιαίτερα δε για μία επιχείρηση ή οργανισμό, η απουσία online ψηφιακής παρουσίας σήμερα, σημαίνει απλά την… ανυπαρξία της για το ευρύτερο κοινό.
Μήπως είμαστε λίγο υπερβολικοί;
Χαμήλωσε λίγο τη θερμοκρασία στο κλιματιστικό που επέλεξες, ψάχνοντας στο ίντερνετ και συνέχισε να διαβάζεις… online.
- Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες της Google, το 92% των καταναλωτών, αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω ίντερνετ, ακόμη και αν τελικά τις προμηθευτούν από φυσικό κατάστημα.
- Μόνο στην Ελλάδα, τον Ιούνιο του 2021 το Facebook απαριθμούσε 7 εκατομμύρια χρήστες στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Το σύνολο -σχεδόν- του Ελληνικού πληθυσμού, ηλικίας άνω των 13 ετών.
- Το ηλεκτρονικό εμπόριο «έτρεξε» το 2020 με ρυθμό +42,7% σε σχέση με το 2019, παράγοντας τζίρο 10,7 δις. ευρώ.
Τα δεδομένα είναι εκεί… Σίγουρα μπορείς να τα επιβεβαιώσεις αν ψάξεις… Online.
Ωστόσο, μία σύντομη ανασκόπηση στην δική σου συμπεριφορά ως χρήστης του ίντερνετ, πιστεύω είναι αρκετή για να πειστείς για το βαθμό αλληλεξάρτησης που έχουμε όλοι μας, με το διαδίκτυο γενικότερα.
Πως θα επιβιώσουμε επιχειρηματικά online;
Καταρχήν, να επιβιώσουμε βιολογικά. Ενυδάτωση, αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων και ακολουθώντας τις συμβουλές των ειδικών (όχι απλά, ότι διαβάζουμε στο ίντερνετ).
Από τις θεωρίες των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων και τις μεταγενέστερες αντιλήψεις σχετικά με την εξέλιξη και την επιβίωση των καταλληλότερων, μέχρι τις πλέον σύγχρονες επιστημονικές μεθοδολογίες business management, διδασκόμαστε ότι προκειμένου να επιβιώσουμε και να επιτύχουμε (και επιχειρηματικά), πρέπει να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα, να τα αφομοιώσουμε και να εξελιχθούμε.
Όπως δεν μπορείς να ελπίζεις σε ανάπτυξη και ευημερία αν θα συνέχιζες να πουλάς δίσκους βινυλίου, το ίδιο ισχύει και για τις επικοινωνιακές σου μεθόδους.
Ωστόσο, εάν έχεις website και online εταιρική ταυτότητα, είμαστε σε καλό δρόμο. Αρκούν; Όχι, καλώς ή κακώς.
Πέντε χρόνια πριν, ίσως ένας λειτουργικός δικτυακός τόπος και μόνο, θα ήταν ικανός να αναδείξει online και να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά, τους στόχους κάθε οικονομικού οργανισμού.
Σήμερα, η «αχανής» πληροφορία, το μέγεθος και η ποιότητα του ανταγωνισμού και η ραγδαία αύξηση των απαιτήσεων και προσδοκιών του χρήστη-καταναλωτή για online περιεχόμενο, επιτάσσει τη δημιουργία μίας ολιστικής επικοινωνιακής προσέγγισης με σχέδιο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα, περιλαμβάνοντας όλες τις σύγχρονες μεθόδους ψηφιακής προώθησης και επικοινωνίας. Με άλλα λόγια… Digital Marketing.
Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;
Στις μέρες μας υπάρχει η εξειδίκευση. Δεν υπάρχουν μυστικά επιτυχίας. H σχετική πληροφορία λίγο-πολύ υπάρχει… είναι online και περιμένει να την βρεις.
Και όπως η πληροφορία, έτσι και η επιχειρηματική μας δραστηριότητα, δεν αρκεί να υπάρχει -απλά- online. Πρέπει να είναι αναζητήσιμη και εύκολη στο να βρεθεί, από όσο το δυνατόν περισσότερους ενδιαφερόμενους. Και όταν αυτό συμβεί, το περιεχόμενο να είναι τέτοιο, που να προκαλεί ενδιαφέρον και να οδηγήσει σε πιθανή πώληση.
Ο κύκλος αυτός του ψηφιακού μάρκετινγκ, ανοίγει λοιπόν με την εξωστρέφεια της επιχείρησης στο διαδίκτυο και κλείνει, με την παραγωγή ευκαιριών πώλησης ή οποιουδήποτε άλλου επιθυμητού στόχου.
Το πόσο επιτυχημένα θα εφαρμοστεί μία τέτοια στρατηγική Digital Marketing, θα ορίσει και την επιχειρηματική σου επιβίωση γενικά, σε ένα τόσο έντονο, τόσο δυναμικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο αγοραστικό κλίμα.
Καλές διακοπές με προσοχή.
Κωνσταντίνος Κουτσαντώνης
Digital Marketing | Division Director
RDC Informatics